Septiembre 2019

Ficha de la actividad Ficha en formato PDF   Listados   Recursos
DEPARTAMENTO: Lenguas Extranjeras - Programas Europeos
DESTINATARIOS: Maestros
REQUISITOS: Maestros de Primaria de Inglés que trabajan o que trabajarán con auxiliares de conversación.
CERTIFICACIÓN: 1.2
PONENTE/S: Ms. Esther García Ibarz, Maestra en CEIP Teresa Berganza, Boadilla del Monte.
OBJETIVOS: 1. To prepare a Welcome Packet for Language Assistants.
2. To become familiar with Language Assistants’ main duties and functions.
3. To promote an ideal relationship between Language Assistant & teachers, making the most of Language Assistants’ strengths and respecting his/her weaknesses as well as to appreciate him/her as a cultural reference so as to foster tolerance in the classroom.
4. To provide teachers with resources and activities coordinated by/with the Language Assistants (Phonics and Learning Centers).

CONTENIDOS: 1. Language Assistants Welcome Packet.
2. Legislation to be implemented regarding Language Assistants.
3. Tips for working well with Language Assistants in Primary Levels.
4. Classroom resources and activities: Phonics and Language Centers.
5. External Exams: Prepare your students with a Language Assistant.
METODOLOGÍA: Teachers will explore a wide range of proposals that can be applied in the classroom. Throughout the sessions they will reflect on materials and methodology.
LUGAR: CRIF Las Acacias
INICIO DE ACTIVIDAD: Martes, 17 Septiembre 2019
FIN DE ACTIVIDAD: Jueves, 26 Septiembre 2019
FECHAS/HORARIO: September 17, 19, 24, 26
Tuesday & Thursday 5.30-8.30 pm
PLAZO DE INSCRIPCIÓN: Desde el Lunes, 17 Junio 2019 a las 8:00 horas
hasta el Domingo, 15 Septiembre 2019 a las 21:00 horas
RESPONSABLE: Paloma Bracero González (pbracerogonzalez@educa.madrid.org)
EVALUACIÓN: - Active participation in the development of each session will be taken into account.
- Participants should relate what they have learned in the course with their professional situation.
- The evaluation requirements will be explained by the speaker in the first session of the course
OBSERVACIONES: - Durante el mes de agosto estará abierto el plazo de inscripción, pero no se actualizarán los listados.
- Es necesario disponer de cuenta de correo electrónico en EducaMadrid a efectos de inscripción y seguimiento de la actividad.
- Los profesores de centros concertados y privados y los profesores interinos, laborales o en lista deberán enviar al asesor/a responsable certificación actualizada de su situación, antes de finalizarse el periodo de inscripción (Ver modelo en la pestaña «Recursos»).
- Con el fin de compartir y difundir las aplicaciones didácticas más destacadas elaboradas por los asistentes a las actividades de formación, se recomienda incluir los datos del autor y la licencia «Creative Commons by-sa» (ver condiciones en la pestaña «Recursos»).

CRIF Las Acacias, D.G. de Becas y Ayudas al Estudio. Consejería de Educación e Investigación, Comunidad de Madrid