Noviembre 2018
055-SECOND LANGUAGE ACQUISITION FOR INFANTS. WORKSHOP

DEPARTAMENTO: Lenguas Extranjeras
DESTINATARIOS: Maestros
REQUISITOS: Maestros de educación infantil y/o Primaria , con un nivel mínimo B2 de inglés.
CERTIFICACIÓN: 1.2
PONENTE/S: LIDIA AYLLÓN Maestra habilitada CEIP "Bartolomé Cossio"
POLA ARÍSTEGUI Maestra habilitada CEIP "Principe Felipe"
OBJETIVOS: -To provide teachers with strategies to teach English to children from 3 to 5 years old.
-To look for solutions to the challenges of English teaching in Infant Education.
-To design meaningful activities ready to apply in class.
CONTENIDOS: -Characteristics of Infant Education: students, methodology, challenges, agents.
-Specifying and sequencing English language objectives, contents and assessment criteria.
-Integrating English and other languages: body language, music, art, ICT, first language.
-Strategies and activities for English teaching and assessment.
METODOLOGÍA: -Dynamic sessions with an active role of participants.
-Taking participants’ real working environment as a reference for reflection and design of activities.
-Sharing challenges and experiences as a way to find solutions in collaboration.
LUGAR: CRIF "Las Acacias" C/ General Ricardos 179 28025 MADRID El CRIF no dispone de aparcamiento propio por lo que aconsejamos acudir al centro en transporte público. Autobuses 34 y 35 Metro: Oporto (líneas 5 y 6), Carabanchel y Vista Alegre (línea 5)
INICIO DE ACTIVIDAD: Martes, 05 Febrero 2019
FIN DE ACTIVIDAD: Jueves, 14 Febrero 2019
FECHAS/HORARIO: Martes y jueves 5,7,12 y 14 de febrero de 17:30 a 20:30
PLAZO DE INSCRIPCIÓN: Desde el Lunes, 07 Enero 2019 a las 8:00 horas
hasta el Viernes, 01 Febrero 2019 a las 21:00 horas
RESPONSABLE: Departamento de Lenguas Extranjeras
EVALUACIÓN: It will be a compilation of the daily tasks.
Every participant will share a personal contribution. Tasks are developed in the sessions, in a collaborative way; however, individual evidence of learning must be shown.